Strojní vytahovák pražců

Jako hlavní dodavatel systémového řešení jsme se podíleli na komplexní rekonstrukci speciálního kolejového vozidla určeného především pro údržbu železničních tratí. Pro lokální strojní společnost jsme kromě elektronického řídicího systému navrhli také kompletní pojezdovou a pracovní hydrauliku stroje.

Strojní vytahovák pražců

Strojní vytahovák pražců SVP 74.1 představuje inovovanou verzi stroje dříve vyráběného pod označením SVP 74. Snaha o zlepšení užitných a provozních vlastností původního vozidla nakonec vyústila v jeho kompletní rekonstrukci. Z předchozí generace využívá pouze upravený rám a uložení náprav s vypružením, konstrukce dvojkolí s nápravovými převodovkami je přepracovaná. Zdrojem výkonu je motor s výkonem 73 kW, ke kterému je připojena trojice hydrogenerátorů pro pohon pojezdu a pracovní nástavby. Koncepce stroje zůstala zachovaná, kabina a kapoty jsou zcela nové. Podle potřeby umožňuje vozidlo široké spektrum využití včetně výměny pražců, v praxi se počítá zejména s použitím pro sečení porostů a odstraňování sněhu z nástupišť pomocí rotačního kartáče.

Stroj dostal novou klimatizovanou nástavbovou část, kompletně novou elektroinstalaci a hydraulické systémy pojezdu a pracovní hydrauliky. Ovládání stroje je řešené použitím dvojice proporcionálních joysticků včetně zabudovaných ovládacích přepínačů pro volbu jízdních režimů, směru jízdy a dalších doplňkových činností. Díky připojení k řídicí jednotce joysticky zvládají jak funkce nutné pro pojezd stroje, tak samotnou práci s rameny, případně paralelní činnosti dle konkrétní předvolby operátora stroje. V případě potřeby lze v kabině za řidičem přepravovat další osobu.

Pracovní hydrauliku stroje tvoří osvědčená kombinace prvků Danfoss Power Solutions, a to konkrétně proporcionální ventily PVG 32 a pístové čerpadlo série 45 s připojenými joysticky řady JS1-H. Komponenty spolupracují s mikrokontrolerem MC050, který se kromě komfortního ovládání pracovních funkcí stroje používá také pro omezení otoče a vyložení pracovních ramen do zakázaného prostoru v případě pohybu na dvojkolejné trati. Řídicí jednotka má na starosti také řízení otáček spalovacího motoru.

Pojezdová hydraulika je řešena uzavřeným hydraulickým okruhem, který tvoří hydrogenerátor řady H1P a fixní hydromotor řady SVP připojený k dvoustupňové převodovce. Hydrogenerátor je řízený vlastní elektronickou jednotkou H1P-AC, komunikující s mikrokontrolerem a displejem pomocí CAN sběrnice. Tato sestava dokáže stroj rozhýbat do maximální rychlosti až 60 km/hod, která je administrativně omezena na 40 km/hod pro jízdní režim, pro režim pracovní je pak možné zvolit rychlost v rozsahu 100 m/hod až 20km/hod. Hydrostatický přenos výkonu je na zadní nápravu.

Obsluha stroje má neustálý přehled o všech důležitých provozních datech díky barevnému 4″ displeji DM430E, který je spojený pomocí CAN sběrnice s oběma mikrokontrolery a soustavou snímačů.

Rekonstrukcí prošla také pohonná jednotka otoče, kterou nově tvoří moderní planetová převodovka RR310 včetně pastorku a ložiska s ozubeným věncem v kombinaci s hydromotorem řady OMR, negativní brzdou a brzdicím ventilem s funkcí automatického odbrzdění negativní hydraulické brzdy.

O rozvod hydraulické kapaliny a přenos elektrického signálu z pevného rámu vozidla na otočnou nástavbu se stará rotační převaděč a kroužkový sběrač. Čistotu a teplotu hydraulické kapaliny regulují olejové tlakové filtry a zpětný vzduchový chladič oleje RAL100V2.

Jakub Kejduš

Kontaktujte našeho specialistu

    Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.